Matlamat Kelab Rukun Negara

Share PSO KELAB RUKUN NEGARA SESI everywhere for free. Interested in flipbooks about Rukun Negara.


Aktiviti Kelab Rukun Negara Englshmila

Share Rukun Negara everywhere for free.

Matlamat kelab rukun negara. PENGISIAN PROGRAM DAN AKTIVITI KELAB RUKUN NEGARA KRN yang diwujudkan di IPT dan sekolah-sekolah melaksanakan aktiviti yang berteraskan kepada pengetahuan pemahaman penghayatan dan pengamalan. Prinsip-prinsip yang terkandung dalam Rukun Negara jelas merupakan kunci kepada keharmonian dan perpaduan kaum demi kejayaan dan kestabilan Malaysia. View flipping ebook version of PSO KELAB RUKUN NEGARA SESI published by njmaah72 on 2021-11-06.

Rukun Negara dibentuk dengan tujuan utama iaitu membentuk perpaduan yang kukuh. Keahlian 31semua murid sekolah rendah dan menengah adalah digalakkan menjadi ahli kelab rukun. Kelab Rukun Negara Malaysia merupakan sebuah negara yang mempunyai rakyat pelbagai kaum agama kebudayaan serta mengamalkan cara hidup yang berbeza.

12 Nama pertubuhan ini ialah Kelab Rukun Negara dan diikuti dengan nama sekolah masing masing. Interested in flipbooks about PSO KELAB RUKUN NEGARA SESI. Nama Pertubuhan 11 Kelab Rukun Negara ini boleh ditubuhkan sebagaimana yang terkandung dalam Peraturan Penubuhan KelabPersatuan Sekolah 1997.

Kelulusan dan pengesahan ini diberikan berdasarkan pertimbangan dan penilaian saya bahawa tujuan dan matlamat penubuhan Kelab Rukun Negara sekolah ini tidak bercanggah dengan Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Rukun Negara terbahagi kepada dua bahagian-. Rukun Negara dibentuk dengan tujuan utama iaitu membentuk perpaduan yang kukuh.

Tentang kepentingan Rukun Negara kelab ini juga akan dijadikan sebagai salah satu strategi utama ke arah pengukuhan semangat perpaduan dan integrasi nasional di kalangan murid pelbagai kaum. MATLAMAT RUKUN NEGARA. Objektif dan Prinsip Rukun Negara.

Bagi mencapai matlamat ini aktiviti Kelab Rukun Negara akan dirangka dan dilaksanakan berlandaskan kepada lima prinsip Rukun Negara iaitu. Kepercayaan kepada tuhan kesetiaan kepada raja dan negara keluhuran perlembagaan kedaulatan undang-undang kesopanan dan kesusilaan 52 antara aktiviti-aktiviti yang boleh dilaksanakan melalui kelab. Oleh itu perpaduan negara adalah merupakan.

Rukun Negara merupakan ideologi nasional terhadap masyarakat berbilang kaum SELEPAS Masyarakat Malaysia yang saling berinteraksimempelajari toleransi Masyarakat yang adil SEBELUM Dasar pecah dan perintah Inggeris Ketidakseimbangan-ekonomi Kunci keharmonian rakyat Malaysia- Tan. Rukun negara ditubuhkan kerana berlakunya peristiwa 13 meirukun negara adalah satu medium penyatuan semua kaum di malaysiarakyat malaysia seharusnya menghayati rukun negara untuk menjaga keamanan sejagatrukun negara mempunyai 5 prinsip iaitu yang pertama kepercayaan kepada tuhankedua kesetiaan kepada raja dan negaraketigakeluhuran. Rukun Negara diperkenalkan berikutan peristiwa 13 Mei 1969 yang melemahkan perpaduan antara kaum di Malaysia.

Check more flip ebooks related to Rukun Negara of PENGAJIAN AM. Menyedari keperluan ini Kelab Rukun Negara di semua sekolah menengah mestilah bergerak aktif demi memenuhi kepelbagaian cita rasa minat dan bakat murid berdasarkan objektif dan matlamat yang dihasratkan. Modul aktiviti kokurikulum kelab rukun negara krn smk tambulion kota belud.

12 pelaksanaan kelab ini di sekolah rendah dan menengah akan dikendalikan oleh murid. Kelab rukun negara krn adalah merupakan salah satu aktiviti kokurikulum yang. Tinta Maya Jabatan Komunikasi Komuniti Rukun Negara adalah merupakan dokumen asas tatacara kehidupan bermasyarakat warga Malaysia yang telah diisytiharkan pada 31 Ogos 1970 bertujuan untuk membina perpaduan yang kukuh dalam kalangan masyarakat yang berbilang kaum berlandaskan kesepaduan dan keharmonian antara.

Kepercayaan Kepada Tuhan Kesetiaan Kepada Raja dan Negara Keluhuran Perlembagaan Kedaulatan UndangUndang. Bagi mencapai matlamat ini aktiviti Kelab Rukun Negara dirangka dan dilaksanakan berlandaskan kepada lima prinsip Rukun Negara. Mencapai perpaduan yang lebih erat dalam kalangan seluruh masyarakat di Malaysia.

Kepercayaan Kepada Tuhan Kesetiaan Kepada Raja dan Negara Keluhuran Perlembagaan. Bagi mencapai matlamat ini aktiviti kelab rukun negara akan dirangka dan dilaksanakan berlandaskan kepada lima prinsip rukun negara iaitu. Bagi mencapai matlamat ini aktiviti Kelab Rukun Negara akan dirangka dan dilaksanakan berlandaskan kepada lima prinsip Rukun Negara iaitu.

Malah sebelum itu ketika merasmikan Hari Perpaduan Peringkat Kebangsaan 1999 di Pahang beliau. Rukun Negara adalah ideologi kebangsaan MalaysiaIa adalah satu susunan cara ataupun prinsip hidup bermasyarakat yang mengandungi nilai-nilai kenegaraan dan norma-norma sosial yang meliputi semua aspek kehidupan bernegaraRukun Negara juga adalah satu doktrin untuk mencapai perpaduan kaum demi keharmonian dan kemakmuran negara Malaysia. Bagi mencapai matlamat ini aktiviti Kelab Rukun Negara akan dirangka dan dilaksanakan berlandaskan kepada lima prinsip Rukun Negara iaitu.

Kelab Rukun Negara yang diwujudkan di sekolah-sekolah akan melaksanakan pelbagai aktiviti yang berteraskan kepada pengukuhan pengetahuan pemahaman penghayatan dan pengamalan 4P Rukun Negara di kalangan murid. Penubuhan Kelab Rukun Negara KRN di sekolah-sekolah telah disarankan oleh YAB Dato Seri Abdullah Bin Haji Ahmad Badawi ketika itu selaku Timbalan Perdana Menteri semasa merasmikan sambutan Hari Perpaduan Peringkat Kebangsaan 2000 di Melaka. Kesetiaan Kepada Raja dan Negara.

SURAT PEKELILING IKHTISAS Panduan Penubuhan Kelab Rukun Negara Di Sekolah 2000. Mei 1998 saya telah melulus dan mengesahkan penubuhan dan pendaftaran Kelab Rukun Negara SK Temin. View flipping ebook version of Rukun Negara published by PENGAJIAN AM on 2020-12-08.

PERATURAN Peraturan 1. 13 Alamat pertubuhan adalah alamat sekolah di mana kelab tersebut. Check more flip ebooks related to PSO KELAB RUKUN NEGARA SESI of njmaah72.

Ramuan China Kechil 78100 Lubok China Melaka PERANCANGAN TAHUNAN KELAB RUKUN NEGARA 2016 Disediakan oleh Aini Zakiah binti Zakaria PERANCANGAN TAHUNAN KELAB RUKUN NEGARA 2016 MATLAMAT Melahirkan murid-murid yang mengetahui dan memahami prinsip-prinsip Rukun Negara serta mengamalkannya dalam kehidupan seharian. Memelihara cara hidup demokratik dalam masyarakat di Negara Malaysia. Membentuk satu masyarakat yang adil dan saksama agar kemakmuran negara terjamin dan berada dalam suasana yang harmoni tanpa menimbulkan perasaan yang.

Prinsip-prinsip yang terkandung dalam Rukun Negara jelas merupakan kunci kepada keharmonian dan perpaduan kaum demi kejayaan dan kestabilan Malaysia. Matlamat Kelab dan Persatuan. Membentuk perancangan yang rapi berkaitan sistem pengurusan aktiviti Persatuan dan Kelab agar dapat mewujudkan masyarakat pelajar yang terlatih cergas dan bersatu padu agar dapat menyumbang kepada peningkatan prestasi dan pengekalan kecemerlangan sekolah.


Rpt Kelab Rukun Negara


LihatTutupKomentar